Site icon Stugängens Koloniförening

Förtroendevalda

Ansvarsbeskrivning Förtroendevalda

Generellt

Styrelsen ansvarar för att säkerställa att föreningen efterlever de regler och villkor som gäller enligt arrendeavtalet med Stockholm Stad samt föreskrifter för Grimsta Naturreservat. Styrelsen ansvarar för den löpande förvaltningen och verkställer de beslut som fattas vid föreningsmöten (årsmöte och/eller extra föreningsmöte), enligt föreningens stadgar.
Arvoden betalas ut enligt vad som beslutats på Årsmöte utbetalas av kassör i slutet på verksamhetsåret.

Kontakt: https://stugangen.se/kontakt/

Ordförande

Kassör

Sekreterare

Ledamöter

Suppleanter

Skötselansvarig/Förvaltarna – forvaltare (a) stugangen , se

Webmaster och IT-ansvarig

Revisor och revisorssuppleant

Valberedning

Ersättning och arvode

Utlägg tas upp på Utläggsräkning och lämnas till kassören för utbetalning till uppgett konto.

Arvode utbetalas av kassör i slutet på verksamhetsåret med belopp som beslutas på Årsmöte efter fullgjort uppdrag. Ersättningen kan komma att reduceras om uppdraget inte utförts i den omfattning som föreskrivits ovan eller endast under begränsad tid.

Exit mobile version